در خیلی از پروازها چه شرکت های هواپیمایی داخلی یا خارجی امکان گم شدن بلیط هواپیما وجود دارد. ما به شما می گوییم در این صورت چطور اقدام به چاپ مجدد بلیط هواپیما کنید.
چاپ مجدد بلیط هواپیما

یکی از مشکلاتی که ممکن است مسافران قبل از پرواز با آن رو به رو شوند گم شدن بلیط هواپیما است. بعد از خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری ممکن است شما برگه بلیط خود را گم کنید و در این صورت روش‌هایی برای به دست آوردن بلیط وجود دارد. در صورتی که بلیط خود را آنلاین تهیه کرده باشید راه‌های ساده‌تری برای تهیه مجدد آن دارید. در هر صورت برای چاپ مجدد بلیط می‌توانید از شماره تلفن خود، از ایمیل و کد ملی استفاده کنید و البته که در پروازهای داخلی نیازی به بلیط چاپ شده نیست و تنها کد ملی شما برای دریافت کارت پرواز کفایت می‌کند هرچند توصیه می‌شود اطلاعات برگه بلیط خود را نیز همراه داشته باشید.

 

اگر بلیط هواپیما را گم کردم چکار کنم؟

ممکن است زمان کمی تا پرواز برای شما باقی‌مانده باشد و متوجه شوید که بلیط خود را جاگذاشته‌اید یا آن را در بین راه گم‌کرده‌اید. به هیچ وجه نگران نباشید. به سایتی که از آن بلیط هواپیما را خریدید مراجعه کنید. برای مثال اگر بلیط هواپیما چارتر از علی بابا خریداری شده به سایت علی بابا مراجعه کنید و وارد اکانت خود شوید. در حساب کاربری بلیطی را که خریدید مشاهده می‌کنید و می‌توانید دوباره آن را چاپ کنید و یا اطلاعات آن را ذخیره کرده و همراه داشته باشد. با اطلاعات این کارت می‌توانید به صورت اینترنتی و یا با مراجعه به باجه‌های خودکار فرودگاه کارت پرواز را دریافت کنید و مراحل بعدی با کارت پرواز انجام می‌شود و دیگر نیازی به بلیط ندارید.

اگر بلیط هواپیما را حضوری خریدید چه کنید؟

بلیط هواپیما

در صورتی که خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری و از آژانس‌های هواپیمایی انجام شده است و شما شماره تلفنی که در زمان خرید بلیط از آن استفاده کردید را همراه دارید به سادگی با استفاده از این شماره تلفن می‌توانید دوباره به اطلاعات بلیط هواپیما دست یافته و در صورت تمایل آن را چاپ کنید؛ و در صورتی که این شماره تلفن را نیز به یاد ندارید با مراجعه به سایت شرکت ارائه‌دهنده خدمات هوایی و وارد کردن کد ملی اطلاعات پرواز خود را به دست می‌آورید.

چاپ بلیط ضروری است؟

ممکن است در لحظات آخر و نزدیک به زمان پرواز متوجه شوید که بلیط هواپیما را گم کرده‌اید و زمانی برای چاپ دوباره آن نداشته باشید. نگران نباشید چون نیازی به برگه چاپ شده بلیط ندارید. در تمام پروازهای داخلی بدون برگه بلیط چاپ شده می‌توانید کارت پرواز دریافت کرده و سفر خود را انجام دهید. شماره ملی شما برای دریافت کارت پرواز کافی است؛ بنابراین تنها عکس یا تصویر بلیط و به همراه داشتن کارت ملی کفایت می‌کند.

دسترسی دوباره به اطلاعات بلیط

در صورتی که خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری و از آژانس‌های هواپیمایی انجام شده است و شما شماره تلفنی که در زمان خرید بلیط از آن استفاده کردید را همراه دارید به سادگی با استفاده از این شماره تلفن می‌توانید دوباره به اطلاعات بلیط هواپیما دست یافته و در صورت تمایل آن را چاپ کنید؛ و در صورتی که این شماره تلفن را نیز به یاد ندارید با مراجعه به سایت شرکت ارائه دهنده خدمات هوایی و وارد کردن کد ملی اطلاعات پرواز خود را به دست می‌آورید.

مقایسه ایرلاین‌های خارجی و ایرانی

شماره PNR یا کد مرجع رزرو

کد مرجع رزرو یا PNR شماره‌ای است که به شماره تلفن همراه خریدار ارسال می‌شود و بر روی بلیط نیز این شماره نوشته می‌شود. با استفاده از این کد نیز می‌توان دوباره بلیط را مشاهده و آن را چاپ کرد.

 

بلیط چاپ شده معتبر است؟

اگر بلیط هواپیما را خودتان چاپ کنید میتوانید با استفاده از آن از خدمات پرواز استفاده کنید. ممکن است فکر کنید فقط آژانس هواپیمایی میتواند بلیط معتبری را چاپ کند ولی هر کس که بلیط را خریداری کرده نیز میتواند بلیط را چاپ کرده و به این ترتیب بلیط خود را همراه داشته باشید.

کلیدهای طلایی خرید ارزان بلیط هواپیما

چند بار می‌توان یک بلیط هواپیما را چاپ کرد

وقتی به صورت آنلاین یا حضوری بلیطی تهیه کنید می‌توانید بارها آن را چاپ کنید. بعد از خرید بلیط هواپیما می‌توانید بارها به سایت مراجعه کرده و بلیط خود را منتشر کنید و یا با استفاده از کد ملی خود هر چند بار که لازم است بلیط را چاپ کنید.

در خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید با هر بار مراجعه به حساب کاربری از اطلاعات خرید خود اطمینان حاصل کنید و یا در صورتی که مایل هستید از همین بخش استفاده کرده و بلیط خود را چاپ کنید، می‌توانید همین اطلاعات را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود نیز قرار داده و مأمور فرودگاه نیز از روی تصویر بلیط برای شما کارت پرواز صادر خواهد کرد.

با توجه به تمامی مواردی که گفته شد دیگر نیازی نیست با گم شدن بلیط احساسی نگرانی داشته باشید به این دلیل که شیوه‌های مختلفی برای چاپ دوباره آن وجود دارد

برای مشاهده موارد بیشتر به مجله گردشگری دلتا مراجعه نمایید..